H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συνδιοργανώνουν με την υποστήριξη της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών τον 8o διεθνή μαθητικό Διαγωνισμό: Ελληνισμός της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη…
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών και υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου.
Βασική επιδίωξη του διαγωνισμού είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια) τον Ελληνισμό της Ανατολής και συγκεκριμένα την ιστορία του, τον πολιτισμό του και τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας.(προτεινόμενοι) Θεματικοί άξονες διαγωνισμού
- Η ιστορία του Ελληνισμού της Ανατολής.
- Η λαογραφία του Ελληνισμού της Ανατολής: ήθη, έθιμα, τραγούδια, ενδυμασίες, διατροφή.
- Οι διάλεκτοι του Ελληνισμού της Ανατολής.
- Η Παναγία Σουμελά και τα μοναστήρια του Πόντου, της Θράκης και της Μικρασίας.
- Ο Ελληνισμός της Ανατολής μέσα από εικόνες και κείμενα.
- Η συμβολή του Ελληνισμού της Ανατολής στην ανάπτυξη της Ελλάδας.
- Οι πρόσφυγες Έλληνες του προηγούμενου αιώνα (Μικρασία, Πόντος, Θράκη) και το προσφυγικό πρόβλημα σήμερα.
- Θρακιώτες, Μικρασιάτες, Πόντιοι: κοινότητες και σύγχρονοι προβληματισμοί.
Κατηγορίες δημιουργιών των μαθητών/τριών που συμμετέχει το σχολείο μας είναι:
Η ΣΤ΄τάξη με τους μαθητές:
- Διήγημα, μυθιστόρημα- Γιαντσίδης Βασίλειος
- Εικονογράφηση –Μελαδίνη Μελπομένη, Κιοσσέ Γεωργία, Γιαντσίδης Ιωάννης
Ο διαγωνισμός για το σχολείο μας λειτουργεί ως μοχλός για την ανάπτυξη των γραφικών ικανοτήτων των μαθητών, καθώς και της διανόησής τους. Τους παρέχει την ευκαιρία να εξασκηθούν στη δημιουργική γραφή, να βελτιώσουν την ικανότητά τους να εκφράζονται και να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους.
Εκτός από τον επιμορφωτικό του χαρακτήρα, ο διαγωνισμός ενδυναμώνει το αίσθημα κοινότητας μέσα στο σχολείο, καθώς οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους με υγιή και ενθαρρυντικό τρόπο.
Ένας διαγωνισμός για τους πρόσφυγες σε μορφή διηγήματος και ζωγραφικής αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για εκπαίδευση, ενημέρωση, και ενίσχυση της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης στην κοινότητα του σχολείου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Dr. Καλλιόπη Κωνσταντίνου Διευθύντρια του σχολείου ΠΕ11,
Δήμητρα Κώτσου ΠΕ70,Γεωργία Αντωνιάδη ΠΕ70