Στις 4 Δεκεμβρίου, το σχολείο μας σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας μαζί με την εκπαιδευτικό του τμήματος Ένταξης την κ.Πασχαλία Γκαϊταντζή, διοργάνωσε μια εξαιρετική εκδήλωση αφιερωμένη στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την αναπηρία και την ένταξη, προάγοντας αξίες όπως η ισότητα, η αποδοχή και η αλληλεγγύη.
Κεντρική προσκεκλημένη της εκδήλωσης ήταν μια κοπέλα με οπτική αναπηρία, η οποία μοιράστηκε την προσωπική της εμπειρία. Μέσα από την αφήγησή της, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, αλλά και τη δύναμη και την αποφασιστικότητα που χρειάζονται για να ξεπερνούν εμπόδια. Η αφήγησή της ήταν συγκινητική και παράλληλα εκπαιδευτική, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμα μαθήματα ζωής.
Η δασκάλα του Τμήματος Ένταξηςκ. Πασχαλία Γκαϊταντζή , κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, έκανε μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση για τις κατηγορίες μαθητών που εντάσσονται στο Τμήμα Ένταξης. Τόνισε ότι το Τμήμα Ένταξης είναι ένας σημαντικός θεσμός που στηρίζει μαθητές με διαφορετικές ανάγκες, προσφέροντάς τους εξατομικευμένη υποστήριξη ώστε να μπορούν να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον.
Αναλυτικά, μίλησε για τις εξής κατηγορίες παιδιών:
- Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες:
Περιλαμβάνονται μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε βασικές δεξιότητες, όπως η ανάγνωση, η γραφή και τα μαθηματικά. Αναφέρθηκε σε ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως η δυσλεξία, η δυσαριθμησία και η δυσορθογραφία, και στις προσαρμοσμένες εκπαιδευτικές στρατηγικές που εφαρμόζονται για την υποστήριξή τους. - Μαθητές με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ):
Επεσήμανε ότι τα παιδιά με ΔΑΦ έχουν ανάγκη από δομημένη υποστήριξη και κοινωνική καθοδήγηση, προκειμένου να ενισχύσουν τις κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Υπογράμμισε τη σημασία της κατανόησης των ιδιαίτερων τρόπων επικοινωνίας και συμπεριφοράς τους. - Μαθητές με Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ):
Η δασκάλα εξήγησε ότι οι μαθητές με ΔΕΠΥ συχνά δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν ή να οργανώσουν τη σκέψη τους, ενώ η υπερκινητικότητα μπορεί να επηρεάσει τη συμμετοχή τους στην τάξη. Στο Τμήμα Ένταξης εφαρμόζονται στρατηγικές που ενισχύουν τη συγκέντρωση και την αυτορρύθμιση. - Μαθητές με Αναπηρίες ή Ειδικές Ικανότητες:
Αναφέρθηκε σε παιδιά με κινητικές ή αισθητηριακές αναπηρίες (π.χ. οπτική ή ακουστική αναπηρία), τονίζοντας την ανάγκη για προσαρμογές στο εκπαιδευτικό υλικό και στο περιβάλλον για τη διευκόλυνση της μάθησής τους. - Μαθητές με Συναισθηματικές ή Συμπεριφορικές Δυσκολίες:
Σημείωσε ότι κάποιοι μαθητές μπορεί να αντιμετωπίζουν έντονο άγχος, κατάθλιψη ή δυσκολίες στον έλεγχο της συμπεριφοράς τους, οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική τους πρόοδο. Το Τμήμα Ένταξης προσφέρει υποστήριξη για τη διαχείριση αυτών των δυσκολιών. - Μαθητές με Γλωσσικές Διαταραχές:
Περιλαμβάνονται μαθητές που έχουν δυσκολία στην κατανόηση ή την παραγωγή του λόγου. Η παρέμβαση στοχεύει στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στο σχολικό περιβάλλον.
Η δασκάλα υπογράμμισε ότι ο σκοπός του Τμήματος Ένταξης δεν είναι η απομόνωση των παιδιών, αλλά η ενδυνάμωση και η ένταξή τους στο γενικό σχολικό πρόγραμμα, σε ένα περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία, την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.