Το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» υλοποιήθηκε από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην υπό στοιχεία 140963/Δ5/08-12-2023 έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «Χρονική επέκταση έγκρισης υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στα Σχολεία”, για το σχολικό έτος 2023- 2024» (σχετικό α) και περιλάμβανε:
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΕΝΕΡΓΑ:
Α) Διαδικτυακές συναντήσεις μέσω της πλατφόρμας zoom:
- Ζωντανή σύνδεση με το Ολυμπιακό Μουσείο της Λωζάνης.
- Ζωντανή σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία.
- Ζωντανή σύνδεση με το Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας.
- Ζωντανή σύνδεση με το Ολυμπιακό Μουσείο της Θεσσαλονίκης. 5. Διαδικτυακές συζητήσεις με Ολυμπιονίκες και διακριθέντες αθλητές.
- Ολυμπιακές αξίες – Αθλητική ακεραιότητα.
- Παρίσι 2024 – Καινοτομίες, μνημεία/πολιτισμός και νέα αθλήματα.
- Ζωντανή σύνδεση με το βιωματικό Εργαστήρι Ζωγραφικής. Β) Αθλητικές – κινητικές δραστηριότητες:
Στο πλαίσιο της 4ης Ολυμπιακής Εβδομάδας στα Σχολεία, το σχολείο μας, την τελευταία ημέρα του προγράμματος, οργάνωσε και υλοποίησε αρχαία Ολυμπιακά αγωνίσματα και εκδηλώσεις, που υλοποιήθηκαν σε ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, με σύνθημα: «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024»
Η 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στο σχολείο μας ήταν γεμάτη από εμπειρίες και αθλητικές ανακαλύψεις. Ένα από τα κύρια γεγονότα αυτής της εβδομάδας ήταν η τελετή της αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, η οποία πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιμέλεια και συμβολισμό από την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής την κ.Ιφιγένεια Βαλκάνη. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία, αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία του Ολυμπισμού και της συνέχισης της αρχαίας παράδοσης.
Οι Ολυμπιακοί κύκλοι συμβολίζουν την ενότητα και τη συνδεσμολογία των ανθρώπων από διάφορες περιοχές και πολιτισμούς που συγκεντρώνονταν στους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει μια από τις πέντε ηπείρους του κόσμου, ενώ οι διακεκομμένοι κύκλοι υποδεικνύουν την αλληλεξάρτηση και τη συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών πολιτισμών.
Πέρα από την αναφορά τους στη διεθνή ανάπτυξη και συνεργασία, οι Ολυμπιακοί κύκλοι επίσης συμβολίζουν τη συνέχεια και την αιωνιότητα της Ολυμπιακής ιδέας. Μέσα από τους κύκλους αυτούς, η αρχαία παράδοση συνδέεται με το σύγχρονο αθλητισμό και με τις αξίες που διακινδυνεύονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπως η φιλία, ο αγώνας και ο σεβασμός.
Μια άλλη σημαντική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε ήταν η αναβίωση των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενσωματωθούν στο πνεύμα των αρχαίων Ελλήνων αθλητών, συμμετέχοντας σε αγωνίσματα όπως ο δρόμος , η πάλη, το ακόντιο και άλλα. Αυτή η εμπειρία διεύρυνε το πνευματικό ορίζοντα των μαθητών και τους έδωσε μια πιο βαθιά κατανόηση της σημασίας του αθλητισμού και του ανταγωνισμού στην αρχαία ελληνική κοινωνία.
Το “ευ αγωνίζεσθαι”, είναι ένας αρχαίος όρος που προέρχεται από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και ιδίως από τη σοφία του Σωκράτη. Αναφέρεται στην προσπάθεια να αγωνιζόμαστε με αρετή, δικαιοσύνη και αξιοπρέπεια σε κάθε πτυχή της ζωής μας.
Συγχαρητήρια στην υπέροχη δράση του σχολείου μας!!!