Ένα λούνα πάρκ μέσα στην τάξη!Δράση για τη διαχείριση των συναισθημάτων

αρχείο λήψης 2

Η μεταμόρφωση της τάξης σε «Λούνα Παρκ» δεν ήταν απλώς μια ευχάριστη παιγνιώδης δραστηριότητα, αλλά μια βαθιά συμβολική απεικόνιση του ίδιου του εσωτερικού μας κόσμου. Τα συναισθήματα, άλλωστε, δεν είναι παρά οι δικές μας «βόλτες» και «διαδρομές».

Σε αυτό το ξεχωριστό πάρκο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την πολυμορφία και την αλληλεπίδραση των συναισθημάτων τους:

  • Οι Ήρεμες & Γαλήνιες Βόλτες: Κάποια σημεία του λούνα παρκ, όπως ένα «παιχνίδι ηρεμίας» ή ένα «περίπτερο χαλάρωσης», αντιστοιχούσαν στις ήσυχες, καταπραϋντικές πτυχές του συναισθηματικού φάσματος. Εκεί, τα παιδιά αναγνώρισαν και καλλιέργησαν συναισθήματα όπως η γαλήνη, η ικανοποίηση και η χαρά που πηγάζει από την ασφάλεια και την ησυχία.

  • Οι Συγκρουόμενες & Έντονες Διαδρομές: Άλλες δραστηριότητες, όπως οι «σβούρες» ή τα «αυτοκινητάκια» – συμβολικά παιχνίδια έντασης – λειτουργούσαν ως καθρέφτης των πιο δυναμικών, ακόμα και συγκρουόμενων, συναισθημάτων. Εκεί, οι μαθητές εξερεύνησαν την οργή, τον φόβο, τον θυμό ή την απογοήτευση, μαθαίνοντας πώς να «κρατούν το τιμόνι» και να «φρενάρουν» πριν η σύγκρουση γίνει ανεξέλεγκτη.

Το μήνυμα είναι σαφές: Όπως ακριβώς σε ένα λούνα παρκ, έτσι και μέσα μας, συνυπάρχουν οι χαλαρωτικές διαδρομές με τις εναλλαγές και την ένταση. Η ουσία της δράσης ήταν να διδάξει στους μικρούς μας φίλους ότι είναι απολύτως φυσιολογικό να βιώνουμε τόσο τα ευχάριστα, ήσυχα συναισθήματα όσο και τα δύσκολα, συγκρουόμενα, και το σημαντικό είναι να διαθέτουμε τα εργαλεία για να τα «οδηγούμε» με ασφάλεια.

Οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικοί που συνέβαλαν σε αυτή τη δράση δεν λειτούργησαν απλώς ως facilitators, αλλά ως ουσιαστικοί οδηγοί των μαθητών σε ένα κρίσιμο ταξίδι αυτογνωσίας και ενσυναίσθησης:

  • Η Ψυχολόγος, κ. Αθανασία Καρτσαφλέκη, και η Κοινωνική Λειτουργός, κ. Λαμπρινή Νικολούδη: Με την εξειδικευμένη τους γνώση στη συναισθηματική ανάπτυξη και τη διαχείριση, παρείχαν το ασφαλές και υποστηρικτικό πλαίσιο για τη συζήτηση. Βοήθησαν τα παιδιά να βάλουν όνομα σε κάθε συναίσθημα (χαρά, φόβος, θυμός, λύπη) και να κατανοήσουν ότι όλα είναι αποδεκτά ως μέρος της ανθρώπινης εμπειρίας. Ο ρόλος τους ήταν καθοριστικός στη διαμόρφωση υγιών στρατηγικών διαχείρισης των δύσκολων συναισθημάτων, μετατρέποντας τις «συγκρούσεις» σε «μαθήματα ισορροπίας».

  • Η Δασκάλα της Τάξης, κ. Ιωάννα Καρακόλιου: Η δημιουργικότητα και η παιδαγωγική της ευελιξία ήταν το κλειδί για την υλοποίηση του «Λούνα Παρκ του Παππούλη». Η κ. Καρακόλιου κατάφερε να ενσωματώσει τη θεωρία των συναισθημάτων στην πρακτική, βιωματική μάθηση, μετατρέποντας το σχολικό περιβάλλον σε έναν παιγνιώδη χώρο έκφρασης. Η συμμετοχή της εξασφάλισε ότι οι τεχνικές διαχείρισης που διδάχθηκαν θα γίνουν μέρος της καθημερινής πρακτικής της τάξης.

2ο Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών 1024x351

2o Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα