Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δ΄τάξη Η Λίμνη Κερκίνη – Προσομοίωση με Υπαίθριες Δραστηριότητες στο Σχολείο

αρχείο λήψης

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με το θέμα της Λίμνης Κερκίνης, μια περιοχή με μεγάλη οικολογική, πολιτιστική και τουριστική σημασία. Για να κάνουμε τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και βιωματική, οργανώσαμε μια προσομοίωση με υπαίθριες δραστηριότητες στον χώρο του σχολείου, με τη συμμετοχή της Διευθύντριας.

Ξεκινήσαμε με μια σύντομη παρουσίαση για τη Λίμνη Κερκίνη, που βρίσκεται στον Νομό Σερρών. Μάθαμε για:

  • Την οικολογική της αξία ως καταφύγιο σπάνιων πουλιών.
  • Τα ζώα και φυτά που φιλοξενεί.
  • Τις δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν εκεί, όπως βαρκάδα και παρατήρηση πουλιών.
  • Τη σημασία της για την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

Η συζήτηση συνδυάστηκε με εικόνες και βίντεο της λίμνης, για να κατανοήσουμε καλύτερα το θέμα.Στη συνέχεια, οργανώσαμε δραστηριότητες στον προαύλιο χώρο του σχολείου, ώστε να ζήσουμε μια “προσομοίωση” της εμπειρίας στη Λίμνη Κερκίνη:

Πεζοπορία στην Αυλή
Ξεκινήσαμε με μια “πεζοπορία”, σαν να περπατούσαμε δίπλα στη Λίμνη Κερκίνη. Ακολουθήσαμε μια διαδρομή γύρω από την αυλή, παρατηρώντας το περιβάλλον και συζητώντας τι θα βλέπαμε αν βρισκόμασταν στη λίμνη, όπως δέντρα, πουλιά και το νερό.

Παίξαμε ομαδικό παιχνίδι εμπνευσμένα από τη φύση της λίμνης, όπως:

              “Το Μεγάλο Πέταγμα”: Οι μαθητές υποδύθηκαν πουλιά και έπρεπε να τρέξουν                     σε  προκαθορισμένες διαδρομές, αποφεύγοντας “εμπόδια”, όπως μικρές πέτρες.

                  “Οι Εξερευνητές”: Κάθε ομάδα έπρεπε να βρει “θησαυρούς” που είχαμε κρύψει                     στον χώρο, όπως φύλλα, πέτρες ή μικρά αντικείμενα.

    • Οι μικροί κυνηγοί: Κυνηγητό με ζευγάρια μαθητών/τριών
      images (3)
      images (3)

      473363214 617463194005589 2097565118068835905 n
      473363214 617463194005589 2097565118068835905 n

Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές:

  • Οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία της Λίμνης Κερκίνης ως οικολογικού θησαυρού.
  • Ενισχύθηκαν δεξιότητες όπως η παρατήρηση, η συνεργασία και η δημιουργική σκέψη.
  • Ένιωσαν πως η μάθηση μπορεί να είναι διασκεδαστική και βιωματική, ακόμα και στον χώρο του σχολείου.

Στο τέλος, συζητήσαμε πώς θα μπορούσαμε να οργανώσουμε μια εκδρομή στη Λίμνη Κερκίνη για να δούμε όλα όσα μάθαμε από κοντά.

Η δράση αυτή έδειξε πώς η βιωματική μάθηση και οι υπαίθριες δραστηριότητες μπορούν να ενισχύσουν τη γνώση και την αγάπη για τη φύση

2ο Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών 1024x351

2o Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα